Loading...
Overzicht

Plekjes in huis die we vaak vergeten schoon te maken

Leestijd mins

Deel deze post

Een grote schoonmaak helpt je om een frisse start te maken aan het begin van een nieuw seizoen. Het is de perfecte gelegenheid om overbodige spullen weg te geven en alle hoekjes van het huis schoon te maken. Zélfs de allerkleinste hoekjes die je soms vergeet. Check even onze lijst om zeker te weten dat je echt overal bent geweest.

Slaapkamer

– Gordijnen houden stof vast en kunnen allergieën erger maken. Was ze ongeveer 2 keer per jaar.

– Je bedekt kussens wel met een kussensloop, maar dat betekent niet dat ze geen zweet vasthouden. Was je kussens 3 tot 4 keer per jaar.

Keuken

– Achterin de koelkast kunnen soms etensresten en producten die al lang voorbij hun houdbaarheidsdatum zijn, blijven liggen.

– De inhoud van kasten

– De microgolfoven en de oven. Hier kan voedsel namelijk soms wel eens lekken

– Ook in de vaatwasser kunnen er etensresten achterblijven

– De dampkap zuigt dagelijks damp en geur op, maar ook stof durft hier wel eens opstapelen.

Dressing

– Kleerkasten kunnen heel wat stof aantrekken, zelfs wanneer de kledij die we er in hangen perfect proper is.
– Schoenenkasten verzamelen al het vuil dat aan onze schoenen blijft hangen.
– Het strijkijzer kan kalksporen vertonen. Spoel het af en toe met azijn.

Bureau

– Het toetsenbord en de muis van je computer zijn het huis van heel wat bacteriën.
– Mappen en tijdschriften die je niet vaak gebruikt verzamelen stof

Living

– Het tapijt waar je dagelijks op stapt krijgt het soms hard te verduren. Reinig het met water, breng het naar de droogkuis en hang het regelmatig buiten om te verluchten
– De afstandsbediening van de tv die we elke dag in onze handen hebben en af en toe even kwijt zijn omdat we er per ongeluk op gingen zitten.
– Speelgoed bevat heel wat bacteriën. Vergeet het dus niet regelmatig af te spoelen.

Badkamer

– Het douchegordijn kan vettig worden door zeepresten. Vervang dit regelmatig.
– Op de borstel van de stofzuiger kan stof zich ophopen.
– Sponsen en vodden: was ze in de wasmachine op 60° om ze bacterievrij te maken

Overal in huis

– De deurklinken en lichtschakelaars die we dagelijks voortdurend aanraken.
– De plinten en lampen die vaak aan onze aandacht ontsnappen, maar wel stoffig worden.
– De vuilnisbakken die we dagelijks gebruiken voor ons afval. Soms valt er eens iets naast een van de zakken of blijft er iets achter onderin de emmer.

Ontdek meer

5 astuces pour faire de sa chambre un cocon paisible

5 tips om je slaapkamer nog gezelliger te maken

5 tips om je slaapkamer nog gezelliger te maken

Wist je dat we per jaar ongeveer 2.800 uur slapen? We brengen dus heel wat tijd door in onze slaapkamer. Maar wist je dat diezelfde slaapkamer een van de ruimtes is waar we minder aandacht aan besteden wanneer het op inrichting aankomt? Wij verzamelden enkele tips om jouw slaapkamer om te toveren tot een gezellige cocon.

Lees meer
La rêverie favorise l’apaisement Quand vous rêvassez, votre cerveau passe en mode automatique. Ne pensez pas qu’il est inactif, car contrairement aux rêves endormis, vous pouvez guider et orienter le rêve éveillé. Cette capacité permet de vous évader, de penser à des choses plaisantes et de partir dans des mondes imaginaires. Grâce à cet état proche de l’hypnose, votre corps et votre esprit se détendent. Veillez cependant à ne pas rêvasser trop concrètement le soir, au risque de vous endormir moins facilement. La rêverie développe la créativité Des idées concrètes et moins concrètes fusent pendant le rêve éveillé. Cela vous donne aussi accès à d’anciens souvenirs, dont certains vous resteront à l’esprit. D’autres peuvent offrir une réponse évidente à une question restée quelque temps en suspens. Grâce à cette activité cérébrale, votre cerveau fait des associations d’idées et fait naître des solutions que vous n’aviez peut-être pas envisagées. La rêverie pousse à atteindre ses objectifs En visualisant les objectifs que vous n’avez pas encore eu le temps de réaliser, vous pouvez les atteindre plus facilement ou vous en approcher. C’est prouvé : s’imaginer en train de réaliser un objectif, comme gagner une compétition, aide à le concrétiser. De plus, en rêvant éveillé, vous identifiez vos craintes, ce qui vous aide à mieux les appréhender afin qu’elles ne soient plus un obstacle.

Dagdromen is gezond: ontdek hier 3 redenen waarom

Dagdromen is gezond: ontdek hier 3 redenen waarom

Hou jij ook zo van dagdromen? Of je het nu liever languit in de zetel doet, in een hangmat onder de zon of op het strand… Er is helemaal niets mis mee! Dagdromen is zelfs goed voor je mentale gezondheid!

Lees meer

Ontdek onze producten

Gold 4

Cosynel Gold 4

Sterk maar zacht toiletpapier met 4 lagen, voor een optimaal comfort.

Ontdek hier
Gold Aloe Vera

Cosynel Gold Aloe Vera

Toiletpapier verrijkt met Aloë Vera lotion voor een optimaal comfort.

Ontdek hier
Original Blanc

Cosynel The Original Premium

Sterk maar zacht toiletpapier met 3 lagen, verkrijgbaar in wit, blauw en roze.

Ontdek hier
This site is registered on wpml.org as a development site.